Tala är silver men tiga är guld

Jag vet inte hur det var för 50 år, och absolut inte hur de var för ca 100 år sen, men jag hoppas fan att människorna inte var likadana som dagens människor.

Det värsta med människor är deras ego. Hur de kan tänka så mycket på sig själva, känner de aldrig någonsin skuld? Eller tänker de att man "förtjänar att göra något för sig själv, man kan ju inte hjälpa andra hela tiden!"

Sen är de ju klart att man ska göra saker för sig själv, och kanske inte ta en kula för alla jämt, det klarar ju ingen människa av. Men vissa saker, kanske man kan hjälpa till med ibland? Någonting, som kanske inte är så värdefullt för dig, kan betyda allt för någon annan, tänk på det.

Men vem är jag att snacka, en sextonårig brud från Stockholm, även jag är människa.

Kommentarer
Postat av: ★★★

"Våra dagars ungdom älskar lyx. Den uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig efterrätten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare."

- Sokrates f. 469 f.k. d. 399 f.k.

2013-01-14 @ 15:04:56
URL: http://mirreearg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0